ASV vergadert: ‘En wat nu?’

De Algemeene Schippers Vereeniging (ASV) houdt zaterdag 21 maart haar jaarvergadering. Agendapunten zijn de economische crisis, de invoering van de AIS-transponder en denktankzaken zoals CCR en CMNI.

ASV vergadert: ‘En wat nu?'

‘Crisis, en wat nu?’, vraagt penningmeester Boermann zich af in zijn voorwoord. ‘We varen voor tarieven die de helft zijn van de berekeningen die de bank voor ons heeft gemaakt. Maar daarmee kun je nog niet eens de rente aan de wal brengen. Dan maar harder varen. Dat gaat helaas niet, want er zijn teveel schepen voor te weinig werk. En wat nu? Failliet gaan dan maar, de banken hebben al miljarden verlies en om nu de hele nieuwbouw aan de kant te leggen? Het zou een goede crisismaatregel kunnen zijn want de ondernemer die niet de drang had om nieuw te bouwen kan dan weer wat meer verdienen omdat er minder schepen op de markt zijn. En wat nu? Doormodderen, want het laatste zie ik niet gebeuren. De banken gaan echt niet deze kapitale schepen tegen de kant leggen, want schepen hebben een lange levensduur en naar slechte tijden komen ook weer goede tijden. En wat nu? Wachten op goede tijden. Heb geduld, want het laat nog even op zich wachten.’

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer

ASV vergadert: ‘En wat nu?’ | Schuttevaer.nl

ASV vergadert: ‘En wat nu?’

De Algemeene Schippers Vereeniging (ASV) houdt zaterdag 21 maart haar jaarvergadering. Agendapunten zijn de economische crisis, de invoering van de AIS-transponder en denktankzaken zoals CCR en CMNI.

ASV vergadert: ‘En wat nu?'

‘Crisis, en wat nu?’, vraagt penningmeester Boermann zich af in zijn voorwoord. ‘We varen voor tarieven die de helft zijn van de berekeningen die de bank voor ons heeft gemaakt. Maar daarmee kun je nog niet eens de rente aan de wal brengen. Dan maar harder varen. Dat gaat helaas niet, want er zijn teveel schepen voor te weinig werk. En wat nu? Failliet gaan dan maar, de banken hebben al miljarden verlies en om nu de hele nieuwbouw aan de kant te leggen? Het zou een goede crisismaatregel kunnen zijn want de ondernemer die niet de drang had om nieuw te bouwen kan dan weer wat meer verdienen omdat er minder schepen op de markt zijn. En wat nu? Doormodderen, want het laatste zie ik niet gebeuren. De banken gaan echt niet deze kapitale schepen tegen de kant leggen, want schepen hebben een lange levensduur en naar slechte tijden komen ook weer goede tijden. En wat nu? Wachten op goede tijden. Heb geduld, want het laat nog even op zich wachten.’

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer