Volumeverlies binnenvaart

Angst voor reverse modal shift door Rode Zeecrisis

De dreigende situatie in het Rode Zeegebied leidt in Europa tot logistieke vertragingen, waardoor de druk op het achterlandvervoer toeneemt. Nederlandse containerterminals melden dat vaker vrachtwagens worden ingezet te koste van het binnenvaartvolume. De vraag is of dat tijdelijk is.

Van Dijk waarschuwt voor capaciteitsproblemen als terminals overbelast raken door een overvloed aan zeevaart. Foto Shutterstock

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer

Angst voor reverse modal shift door Rode Zeecrisis | Schuttevaer.nl
Volumeverlies binnenvaart

Angst voor reverse modal shift door Rode Zeecrisis

De dreigende situatie in het Rode Zeegebied leidt in Europa tot logistieke vertragingen, waardoor de druk op het achterlandvervoer toeneemt. Nederlandse containerterminals melden dat vaker vrachtwagens worden ingezet te koste van het binnenvaartvolume. De vraag is of dat tijdelijk is.

Van Dijk waarschuwt voor capaciteitsproblemen als terminals overbelast raken door een overvloed aan zeevaart. Foto Shutterstock

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer