Motie

D66 wil dat kleine zeeschepen ook voor CO2-uitstoot betalen

D66 wil dat de Nederlandse regering zich in Europa gaat inzetten om de grens van het EU-ETS aan te passen. Rederijen die een EU-haven aandoen moeten vanaf 2024, dankzij EU-ETS, betalen voor CO2-uitstoot. Althans voor schepen vanaf 5000 ton, maar D66 wil dat die grens wordt verlaagd naar 400 ton. Dit is ook de wens van redersvereniging KVNR.

Tjeerd de Groot (foto) diende samen met Raoul Boucke de motie in tijdens het tweeminutendebat op 24 januari. Foto ANP

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer

D66 wil dat kleine zeeschepen ook voor CO2-uitstoot betalen | Schuttevaer.nl
Motie

D66 wil dat kleine zeeschepen ook voor CO2-uitstoot betalen

D66 wil dat de Nederlandse regering zich in Europa gaat inzetten om de grens van het EU-ETS aan te passen. Rederijen die een EU-haven aandoen moeten vanaf 2024, dankzij EU-ETS, betalen voor CO2-uitstoot. Althans voor schepen vanaf 5000 ton, maar D66 wil dat die grens wordt verlaagd naar 400 ton. Dit is ook de wens van redersvereniging KVNR.

Tjeerd de Groot (foto) diende samen met Raoul Boucke de motie in tijdens het tweeminutendebat op 24 januari. Foto ANP

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer