Alleen diepgang

Rijkswaterstaat versimpelt snelheidsregime Hoofdvaarweg Lemmer-Delfzijl

De maximumsnelheid op de Hoofdvaarweg Lemmer-Delfzijl (HLD) is per 1 februari aangepast. De oude situatie was volgens Rijkswaterstaat onoverzichtelijk en moeilijk handhaafbaar. Nu wordt alleen nog gekeken naar de diepgang van schepen en niet ook nog naar het geladen tonnage.

De Hoofdvaarweg Lemmer-Delfzijl bestaat uit Prinses Margrietkanaal, Van Starkenborghkanaal en Prinses Margrietkanaal. Foto Rijkswaterstaat

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer

Rijkswaterstaat versimpelt snelheidsregime Hoofdvaarweg Lemmer-Delfzijl | Schuttevaer.nl
Alleen diepgang

Rijkswaterstaat versimpelt snelheidsregime Hoofdvaarweg Lemmer-Delfzijl

De maximumsnelheid op de Hoofdvaarweg Lemmer-Delfzijl (HLD) is per 1 februari aangepast. De oude situatie was volgens Rijkswaterstaat onoverzichtelijk en moeilijk handhaafbaar. Nu wordt alleen nog gekeken naar de diepgang van schepen en niet ook nog naar het geladen tonnage.

De Hoofdvaarweg Lemmer-Delfzijl bestaat uit Prinses Margrietkanaal, Van Starkenborghkanaal en Prinses Margrietkanaal. Foto Rijkswaterstaat

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer