Te weinig groene schepen

Duits instituut: zeevaart haalt IMO-klimaatdoel voor 2050 niet

Het Duitse Instituut voor Zeevaarteconomie en Logistiek (ISL) zegt dat de scheepvaart het streven van de IMO om in 2050 klimaatneutraal te zijn niet gaat halen. Directeur Burkhard Lemper van het ISL, tevens professor aan de Hogeschool van Bremen, stelt dat er veel te weinig groene schepen worden besteld.

De Ane Maersk bunkert voor het eerst methanol in Europa, in Antwerpen.
De Ane Maersk bunkert methanol in Antwerpen, maar ze blijft vermoedelijk nog jaren een uitzondering. Foto Port of Antwerp-Bruges

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer

Duits instituut: zeevaart haalt IMO-klimaatdoel voor 2050 niet | Schuttevaer.nl
Te weinig groene schepen

Duits instituut: zeevaart haalt IMO-klimaatdoel voor 2050 niet

Het Duitse Instituut voor Zeevaarteconomie en Logistiek (ISL) zegt dat de scheepvaart het streven van de IMO om in 2050 klimaatneutraal te zijn niet gaat halen. Directeur Burkhard Lemper van het ISL, tevens professor aan de Hogeschool van Bremen, stelt dat er veel te weinig groene schepen worden besteld.

De Ane Maersk bunkert voor het eerst methanol in Europa, in Antwerpen.
De Ane Maersk bunkert methanol in Antwerpen, maar ze blijft vermoedelijk nog jaren een uitzondering. Foto Port of Antwerp-Bruges

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer