Veerbootmaatschappij

Rederij Doeksen wil elektrisch varen op de Waddenzee, maar dat is nog ver weg

Rederij Doeksen wil graag elektrisch varen over de Waddenzee, maar de laadinfrastructuur en de schepen ontbreken nog. Om toch te vergroenen koos de Harlingse veerrederij voor de transitiebrandstoffen LNG en biobrandstof. Maar dat leidde tot de nodige hordes, hinder, uitval en andere kinderziektes. Toch heeft directeur Dirk Spoor geen spijt van die keuze.

Directeur Dirk Spoor wil graag elektrisch richting Terschelling en Vlieland, maar dat gaat nog jaren duren. Foto Rederij Doeksen

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer

Rederij Doeksen wil elektrisch varen op de Waddenzee, maar dat is nog ver weg | Schuttevaer.nl
Veerbootmaatschappij

Rederij Doeksen wil elektrisch varen op de Waddenzee, maar dat is nog ver weg

Rederij Doeksen wil graag elektrisch varen over de Waddenzee, maar de laadinfrastructuur en de schepen ontbreken nog. Om toch te vergroenen koos de Harlingse veerrederij voor de transitiebrandstoffen LNG en biobrandstof. Maar dat leidde tot de nodige hordes, hinder, uitval en andere kinderziektes. Toch heeft directeur Dirk Spoor geen spijt van die keuze.

Directeur Dirk Spoor wil graag elektrisch richting Terschelling en Vlieland, maar dat gaat nog jaren duren. Foto Rederij Doeksen

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer