Schuttevaer

Zoet, Zout & Zakelijk
Schuttevaer Premium

Groter schip voor de Cabro

Werkendam

Bij de bouw van de Terra Nova in 1929 kreeg het schip de bijnaam ‘Parel van de Rijn’. Levien Hooglander uit Woudrichem liet het luxe-motorschip bouwen op scheepswerf De Hoop in Leiden en koos voor een 240 pk Deutz motor. Zeker in de crisisjaren een unicum. Anno 2019 vaart de 90-jarige Terra Nova als verenigingsschip van de Landelijke Vereniging tot Behoud van het Historisch Bedrijfsvaartuig (LVBHB).

1 / 1
Schipper Jan Lock kocht de 400-tonner Terra Nova in 1995 op verzoek veevoederfabriek Cabro. Maar het bedrijf ging kort daarop failliet, waarna Lock andere kostwinning zocht en besloot zijn bijzondere schip zoveel mogelijk in de staat van 1929 terug te brengen. (Foto Hannie Visserij-Kieboom)

Schipper Jan Lock kocht de 400-tonner Terra Nova in 1995 op verzoek veevoederfabriek Cabro. Maar het bedrijf ging kort daarop failliet, waarna Lock andere kostwinning zocht en besloot zijn bijzondere schip zoveel mogelijk in de staat van 1929 terug te brengen. (Foto Hannie Visserij-Kieboom)

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Reacties

Om te reageren op dit bericht moet u ingelogd zijn. Klik hier om in te loggen. Indien u nog geen account heeft kunt u zich hier registreren om te kunnen reageren op Schuttevaer.nl. Uw reacties worden altijd ondertekend met uw volledige persoonsnaam.

Er zijn nog geen reacties op dit artikel.

Lees ook