Schuttevaer

Zoet, Zout & Zakelijk
Schuttevaer Premium

Koedood bouwt schone Mitsubishi’s straks helemaal zelf op

HENDRIK IDO AMBACHT

Enkele distributeurs en dealers van zware scheepsmotoren voor de binnenvaart - Koedood in Hendrik Ido Ambacht en YES in Zierikzee - zijn een traject ingegaan om deze motoren voor eigen rekening en risico EU Stage V te certificeren.

1 / 1
Koedood gaat onder andere de S12R-MPTK (940 tot 1210 kW bij 1600/1800 toeren) EU Stage V certificeren. De motor behoudt daarbij de mechanische brandstofpomp. (Foto Hans Heynen)

Koedood gaat onder andere de S12R-MPTK (940 tot 1210 kW bij 1600/1800 toeren) EU Stage V certificeren. De motor behoudt daarbij de mechanische brandstofpomp. (Foto Hans Heynen)

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Reacties (4)

Om te reageren op dit bericht moet u ingelogd zijn. Klik hier om in te loggen. Indien u nog geen account heeft kunt u zich hier registreren om te kunnen reageren op Schuttevaer.nl. Uw reacties worden altijd ondertekend met uw volledige persoonsnaam.

  • Hein Danser

    Waarom kan zo motor, niet gemonitord worden, na inbouw van een schip?? Om dan na de behaalde testuren, toch de stage certificaat te krijgen.

  • Sjaak van Wijk

    Mooi plan, zeker van de heer de Bot; leveren aan het Netwerk, natuurlijk.
    Maar,,,,,, koop ik dan een gebruikte motor,
    of koop ik dan een goed ingelopen motor?
    Van dit soort initiatieven zal de wat grotere binnenvaart het moeten hebben.

  • J.G.J. van Maren

    Mischief mögen ze op de proefstand zelfs niet op rode gasolie varen ?

  • A.J.A. de Bot

    Waarom leveren ze op de proefstand geen stroom aan het netwerk? Verdient het nog wat terug.

Lees ook