Schuttevaer

Zoet, Zout & Zakelijk
Schuttevaer Premium

Zorg dat je een A'tje wordt

Maasbracht

Voor de meeste schippers zijn ze niet de meest geliefde gasten om aan boord te krijgen: handhavers van de politie, de havendienst of Rijkswaterstaat. Tijd om eens nader kennis te maken met een van hen. We stapten voor een middag in Maasbracht aan boord van de RWS 18.

1 / 1
Mobiel verkeersleider Marjo Meijer is een schippersdochter. ‘Het maakt niet uit of een schipper boos tegen me doet of juist heel vriendelijk. Ik probeer me aan de richtlijnen te houden, ongeacht de situatie. Het scheelt meestal wel als ik vertel dat ik zelf uit de vaart kom en dat ik het zelf ook niet leuk vind om een boete te krijgen.' (Foto Bart Oosterveld)

Mobiel verkeersleider Marjo Meijer is een schippersdochter. ‘Het maakt niet uit of een schipper boos tegen me doet of juist heel vriendelijk. Ik probeer me aan de richtlijnen te houden, ongeacht de situatie. Het scheelt meestal wel als ik vertel dat ik zelf uit de vaart kom en dat ik het zelf ook niet leuk vind om een boete te krijgen.' (Foto Bart Oosterveld)

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Reacties (1)

Om te reageren op dit bericht moet u ingelogd zijn. Klik hier om in te loggen. Indien u nog geen account heeft kunt u zich hier registreren om te kunnen reageren op Schuttevaer.nl. Uw reacties worden altijd ondertekend met uw volledige persoonsnaam.

  • Duo Welbekend

    Zorg maar dat je een A'tje wordt?Dus er wordt werkelijk met een status gewerkt.
    En dan is het de gewoonste zaak om bedrijven zoveel te controleren ,want er zijn bepaalde richtlijnen?
    Heeft dit nu werkelijk met veiligheid te maken?
    Voorbeeld :Rijnvaartverklaring ( blauwe kaart)staat geen juist adres !
    Hier komt de veiligheid echt in het geding door volgens de richtlijnen,dus wordt beboet.
    Sorry hoor mevr de RWS 'er ,als u een gewoon nadenkend mens bent is dit echt een graaicultuur geworden door het IL&T.
    Voorbeeld: AIS geef geen goed signaal !Is het al bewezen dat de AIS volle 100% kan werken ?Dus richtlijnen moeten wel werkbaar zijn.
    En waarom worden er convenanten afgesproken met grote reders?
    Deze reders krijgen minimale controle ,en zo kan de inspectie veel meer aandacht richten op de RISICO'S bij minder presterende ondertoezichtbestaanden.( kleine bedrijven)Hoe is het mogelijk in een land als Nederland dat er ongelijkheid is van controles!
    Dit zijn toch hele aparte richtlijnen ,een eerlijk mens zou toch echt hier geen goed gevoel bij hebben .
    De organisatie Rijkswaterstaat ( opgericht 1798 en 1848 onder de naam Rijkswaterstaat volgens Wikipedia) is opgericht voor een vlotte en veilige doorstroming van het verkeer over water.



Lees ook

Schuttevaer.nl gebruikt cookies en vergelijkbare technologieën (cookies) onder andere om u een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kunnen we hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren en daardoor onze website verbeteren. Meer informatie hierover vindt u in ons cookie-statement.