Strengere controle op chauffeurs in cabines op ferry’s

Alle ferry-rederijen die Britse havens aandoen moeten scherper toezien op het verbod voor passagiers om tijdens een overtocht op een autodek te blijven.

Dit dringende advies werd deze week gegeven door de Britse maritieme ongevallenraad, de Marine Accidents Investigation Branch (MAIB), naar aanleiding van een ongeluk aan boord van de P&O-ferry European Causeway. In december 2018 kwam het schip tussen Larne in Noord-Ierland en Cairnryan in Schotland in slecht weer terecht, waardoor 9 van de 40 vrachtwagens aan boord omvielen. In zeker zes van die vrachtwagens bevonden zich nog chauffeurs, dit tegen de instructie van het P&O-personeel in.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer

Strengere controle op chauffeurs in cabines op ferry’s | Schuttevaer.nl

Strengere controle op chauffeurs in cabines op ferry’s

Alle ferry-rederijen die Britse havens aandoen moeten scherper toezien op het verbod voor passagiers om tijdens een overtocht op een autodek te blijven.

Dit dringende advies werd deze week gegeven door de Britse maritieme ongevallenraad, de Marine Accidents Investigation Branch (MAIB), naar aanleiding van een ongeluk aan boord van de P&O-ferry European Causeway. In december 2018 kwam het schip tussen Larne in Noord-Ierland en Cairnryan in Schotland in slecht weer terecht, waardoor 9 van de 40 vrachtwagens aan boord omvielen. In zeker zes van die vrachtwagens bevonden zich nog chauffeurs, dit tegen de instructie van het P&O-personeel in.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer