Zeevrachtenmarkt: Koreanen bestellen in China

Drie Zuid-Koreaanse rederijen, Polaris Shipping, H Line Shipping en Pan Ocean, hebben 11 zogenoemde newcastlemaxen besteld bij New Times Shipbuilding in China. Het zijn droge-bulkschepen van meer dan 200.000 dwt. De oplevering is in de periode 2020-2021, de bouwprijs ligt rond $ 54 miljoen per schip. Het is niet gebruikelijk dat Zuid-Koreaanse rederijen schepen in het buitenland bestellen, wellicht was de prijs voor Koreaanse werven te laag.

Polaris en H Line hebben huurcontracten afgesloten met de Braziliaanse mijnbouwer Vale voor een periode van vijf jaar. Opvallend is wel, dat Vale koos voor 210.000 dwt schepen. Voorheen gaf Vale de voorkeur aan schepen met een draagvermogen van 400.000 en 325.00 dwt.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer

Zeevrachtenmarkt: Koreanen bestellen in China | Schuttevaer.nl

Zeevrachtenmarkt: Koreanen bestellen in China

Drie Zuid-Koreaanse rederijen, Polaris Shipping, H Line Shipping en Pan Ocean, hebben 11 zogenoemde newcastlemaxen besteld bij New Times Shipbuilding in China. Het zijn droge-bulkschepen van meer dan 200.000 dwt. De oplevering is in de periode 2020-2021, de bouwprijs ligt rond $ 54 miljoen per schip. Het is niet gebruikelijk dat Zuid-Koreaanse rederijen schepen in het buitenland bestellen, wellicht was de prijs voor Koreaanse werven te laag.

Polaris en H Line hebben huurcontracten afgesloten met de Braziliaanse mijnbouwer Vale voor een periode van vijf jaar. Opvallend is wel, dat Vale koos voor 210.000 dwt schepen. Voorheen gaf Vale de voorkeur aan schepen met een draagvermogen van 400.000 en 325.00 dwt.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer