Maersk scherpt richtlijnen gevaarlijke containers aan

Maersk heeft de richtlijnen voor het containervervoer van gevaarlijke stoffen aangescherpt. De nieuwe interne regels bepalen dat containers met een risicofactor op basis van het UN-nummer niet meer overal in het schip mogen worden geladen. De rederij wil de opgedane inzichten met de hele branche delen.

De maatregel is genomen naar aanleiding van de grote brand op de Maersk Honam (15.262 teu) in maart dit jaar. Het vuur brak 6 maart uit op zo’n 900 mijl uit de kust van Oman. Het schip brandde meer dan een maand. Er kwamen vijf bemanningsleden om het leven. De Honam – nog geen jaar oud – liep grote schade op.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer

Maersk scherpt richtlijnen gevaarlijke containers aan | Schuttevaer.nl

Maersk scherpt richtlijnen gevaarlijke containers aan

Maersk heeft de richtlijnen voor het containervervoer van gevaarlijke stoffen aangescherpt. De nieuwe interne regels bepalen dat containers met een risicofactor op basis van het UN-nummer niet meer overal in het schip mogen worden geladen. De rederij wil de opgedane inzichten met de hele branche delen.

De maatregel is genomen naar aanleiding van de grote brand op de Maersk Honam (15.262 teu) in maart dit jaar. Het vuur brak 6 maart uit op zo’n 900 mijl uit de kust van Oman. Het schip brandde meer dan een maand. Er kwamen vijf bemanningsleden om het leven. De Honam – nog geen jaar oud – liep grote schade op.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer