Zeevrachtenmarkt: Maersk kiest zwavelarme brandstof

De panamaxen beleven een marktverbetering dankzij meer kolenreizen vanuit Indonesië naar China. De inkomsten stegen daardoor tot $ 11.500 per dag. Op de Atlantische routes stegen de huren eveneens, dankzij een groter aanbod van graanladingen. Ook de export van de Verenigde Staten naar het Verre Oosten steeg.

Voor de capesizers werd de markt echter minder, met huren die daalden van rond $ 18.500 naar $ 16.500 per dag. Het lijkt erop dat de capesizers last krijgen van hun populariteit. Er kwam veel nieuwe capesizers in de vaart. Wellicht dat langzaam varen voor een verbetering kan zorgen.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer

Zeevrachtenmarkt: Maersk kiest zwavelarme brandstof | Schuttevaer.nl

Zeevrachtenmarkt: Maersk kiest zwavelarme brandstof

De panamaxen beleven een marktverbetering dankzij meer kolenreizen vanuit Indonesië naar China. De inkomsten stegen daardoor tot $ 11.500 per dag. Op de Atlantische routes stegen de huren eveneens, dankzij een groter aanbod van graanladingen. Ook de export van de Verenigde Staten naar het Verre Oosten steeg.

Voor de capesizers werd de markt echter minder, met huren die daalden van rond $ 18.500 naar $ 16.500 per dag. Het lijkt erop dat de capesizers last krijgen van hun populariteit. Er kwam veel nieuwe capesizers in de vaart. Wellicht dat langzaam varen voor een verbetering kan zorgen.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer