Zeevrachtenmarkt: Aanpassing aan IMO-regels droge bulk veelal te kostbaar

Gaat de invoering van de IMO-regels zorgen voor een verbetering van de markt voor de droge bulk schepen? Zou zomaar kunnen, vooral veel van de kleinere bulk schepen, de supramaxen en handysizers zijn oud. Aanpassingen voor de IMO-regels zullen veelal te kostbaar zijn.

Nu verkopen aan de sloperijen kan wellicht betere prijzen opleveren dan wanneer dit later gebeurt. Want veel aanbod doet de prijs dalen en bovendien hebben de sloperijen veelal een voorkeur voor tankers. In 2020 zouden voor de droge bulk schepen de huren en vrachten kunnen verbeteren. Maar voor hoelang? Lessen uit het verleden leren dat als de huren en vrachten verbeteren de bestelzucht van de reders bij de werven weer toeslaat.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer

Zeevrachtenmarkt: Aanpassing aan IMO-regels droge bulk veelal te kostbaar | Schuttevaer.nl

Zeevrachtenmarkt: Aanpassing aan IMO-regels droge bulk veelal te kostbaar

Gaat de invoering van de IMO-regels zorgen voor een verbetering van de markt voor de droge bulk schepen? Zou zomaar kunnen, vooral veel van de kleinere bulk schepen, de supramaxen en handysizers zijn oud. Aanpassingen voor de IMO-regels zullen veelal te kostbaar zijn.

Nu verkopen aan de sloperijen kan wellicht betere prijzen opleveren dan wanneer dit later gebeurt. Want veel aanbod doet de prijs dalen en bovendien hebben de sloperijen veelal een voorkeur voor tankers. In 2020 zouden voor de droge bulk schepen de huren en vrachten kunnen verbeteren. Maar voor hoelang? Lessen uit het verleden leren dat als de huren en vrachten verbeteren de bestelzucht van de reders bij de werven weer toeslaat.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer