Zeevrachtenmarkt: Einde verbetering in zicht

Het lijkt erop dat de verbetering van de droge-ladingmarkt in 2019 zal eindigen. Ruim 500 nieuwbouworders worden in 2019 en 2020 opgeleverd. Het is niet zozeer het grote aantal wat een verslechtering van de markt zal veroorzaken, maar het korte tijdsbestek waarbinnen deze schepen op de markt komen.

Maar wellicht dat India een veel grotere transportrol gaat spelen. De koleninvoer voor de staalindustrie bedroeg in 2017 al rond de 100 miljoen ton en zal dit jaar naar verwachting met 10% stijgen. Historisch is India exporteur van ijzererts, maar is nu ook importeur.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer

Zeevrachtenmarkt: Einde verbetering in zicht | Schuttevaer.nl

Zeevrachtenmarkt: Einde verbetering in zicht

Het lijkt erop dat de verbetering van de droge-ladingmarkt in 2019 zal eindigen. Ruim 500 nieuwbouworders worden in 2019 en 2020 opgeleverd. Het is niet zozeer het grote aantal wat een verslechtering van de markt zal veroorzaken, maar het korte tijdsbestek waarbinnen deze schepen op de markt komen.

Maar wellicht dat India een veel grotere transportrol gaat spelen. De koleninvoer voor de staalindustrie bedroeg in 2017 al rond de 100 miljoen ton en zal dit jaar naar verwachting met 10% stijgen. Historisch is India exporteur van ijzererts, maar is nu ook importeur.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer