Retrofit-investeringen ballastwater-behandelsystemen blijven uit

Als de vrachtprijzen niet snel veel beter worden en de IMO geen verder uitstel toestaat, komt het grootste deel van de wereldvloot stil te liggen. Te beginnen met schepen van kapitein-eigenaren, want van hen hebben 99 van de 100 momenteel geen geld om een ballastwater-behandelsysteem in te bouwen. Deze stelling wordt onderschreven door reders, leveranciers en inbouwers van behandelsystemen en de Inspectie Leefomgeving en Transport (ILT).

‘Vloot komt stil te liggen’

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer

Retrofit-investeringen ballastwater-behandelsystemen blijven uit | Schuttevaer.nl

Retrofit-investeringen ballastwater-behandelsystemen blijven uit

Als de vrachtprijzen niet snel veel beter worden en de IMO geen verder uitstel toestaat, komt het grootste deel van de wereldvloot stil te liggen. Te beginnen met schepen van kapitein-eigenaren, want van hen hebben 99 van de 100 momenteel geen geld om een ballastwater-behandelsysteem in te bouwen. Deze stelling wordt onderschreven door reders, leveranciers en inbouwers van behandelsystemen en de Inspectie Leefomgeving en Transport (ILT).

‘Vloot komt stil te liggen’

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer