Het is opmerkelijk dat men het in een periode van recessie in de zwaartransportmarkt, met te weinig ladingaanbod en te lage opbrengsten, aandurft te investeren in tonnage. De Noorse rederij zegt echter het volste vertrouwen te hebben in het aantrekken van de markt en wil een leidende rol gaan spelen in de sector. GPO Heavy Lift gaat hiermee de concurrentie aan met onder andere marktleider Dockwise, sinds enige tijd dochter van Boskalis, alsmede met Offshore Heavy Transport (OHT) uit Oslo, COSCO Heavy Transport uit Guangzhou en diverse andere rederijen uit het Verre Oosten. Al deze rederijen hebben te lijden van de recessie in de offshore-industrie, die heeft geresulteerd in een aanzienlijke daling van het transport van booreilanden, platformen en supportvaartuigen. Nog steeds loopt de bezettingsgraad van de grote transportvaartuigen terug.
Dit artikel is exclusief voor abonnees
Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.
Bent u al abonnee?