Nog meer concurrentie op zware-ladingmarkt

Opnieuw heeft zich een rederij gemeld in het topsegment van de zware-ladingmarkt. Deze keer is het GPO Heavy Lift uit Oslo die vier grote halfafzinkbare zware-ladingschepen in de vaart brengt. De eerste, de GPO Grace, is al operationeel en nummer twee volgt binnenkort.

Nog meer concurrentie op zware-ladingmarkt

Het is opmerkelijk dat men het in een periode van recessie in de zwaartransportmarkt, met te weinig ladingaanbod en te lage opbrengsten, aandurft te investeren in tonnage. De Noorse rederij zegt echter het volste vertrouwen te hebben in het aantrekken van de markt en wil een leidende rol gaan spelen in de sector. GPO Heavy Lift gaat hiermee de concurrentie aan met onder andere marktleider Dockwise, sinds enige tijd dochter van Boskalis, alsmede met Offshore Heavy Transport (OHT) uit Oslo, COSCO Heavy Transport uit Guangzhou en diverse andere rederijen uit het Verre Oosten. Al deze rederijen hebben te lijden van de recessie in de offshore-industrie, die heeft geresulteerd in een aanzienlijke daling van het transport van booreilanden, platformen en supportvaartuigen. Nog steeds loopt de bezettingsgraad van de grote transportvaartuigen terug.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer

Nog meer concurrentie op zware-ladingmarkt | Schuttevaer.nl

Nog meer concurrentie op zware-ladingmarkt

Opnieuw heeft zich een rederij gemeld in het topsegment van de zware-ladingmarkt. Deze keer is het GPO Heavy Lift uit Oslo die vier grote halfafzinkbare zware-ladingschepen in de vaart brengt. De eerste, de GPO Grace, is al operationeel en nummer twee volgt binnenkort.

Nog meer concurrentie op zware-ladingmarkt

Het is opmerkelijk dat men het in een periode van recessie in de zwaartransportmarkt, met te weinig ladingaanbod en te lage opbrengsten, aandurft te investeren in tonnage. De Noorse rederij zegt echter het volste vertrouwen te hebben in het aantrekken van de markt en wil een leidende rol gaan spelen in de sector. GPO Heavy Lift gaat hiermee de concurrentie aan met onder andere marktleider Dockwise, sinds enige tijd dochter van Boskalis, alsmede met Offshore Heavy Transport (OHT) uit Oslo, COSCO Heavy Transport uit Guangzhou en diverse andere rederijen uit het Verre Oosten. Al deze rederijen hebben te lijden van de recessie in de offshore-industrie, die heeft geresulteerd in een aanzienlijke daling van het transport van booreilanden, platformen en supportvaartuigen. Nog steeds loopt de bezettingsgraad van de grote transportvaartuigen terug.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer