Zeevrachtenmarkt: Meeste bulkers uit China

China Development Bank Financial Leasing (CDB) heeft bij twee Chinese scheepswerven vijf newcastlemax-schepen besteld. Het draagvermogen van dit type schepen bedraagt 208.000 dwt, oplevering tussen juni 2020 en februari 2031. CDB Financial Leasing bestelde begin december al 10 van deze schepen.

China krijgt steeds meer controle over het vervoer van zowel grondstoffen als ruwe olie. De Chinese werven veroverden in 2017 al het leeuwendeel van de nieuwbouwmarkt. Volgens Clarksons 59%. Het zijn vooral droge-bulkschepen die op Chinese werven worden gebouwd.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer

Zeevrachtenmarkt: Meeste bulkers uit China | Schuttevaer.nl

Zeevrachtenmarkt: Meeste bulkers uit China

China Development Bank Financial Leasing (CDB) heeft bij twee Chinese scheepswerven vijf newcastlemax-schepen besteld. Het draagvermogen van dit type schepen bedraagt 208.000 dwt, oplevering tussen juni 2020 en februari 2031. CDB Financial Leasing bestelde begin december al 10 van deze schepen.

China krijgt steeds meer controle over het vervoer van zowel grondstoffen als ruwe olie. De Chinese werven veroverden in 2017 al het leeuwendeel van de nieuwbouwmarkt. Volgens Clarksons 59%. Het zijn vooral droge-bulkschepen die op Chinese werven worden gebouwd.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer