Merweborg had duidelijker en eerder koers moeten wijzigen

Kapitein I. van de Merweborg heeft een waarschuwing gekregen van het Tuchtcollege voor de Scheepvaart vanwege een onvoldoende duidelijke koerswijziging, terwijl hij uitwijkplichtig was.

De vrachtschepen Merweborg (6540 brt) en Estland naderden elkaar 26 januari 2016 in de Finse Golf op tegengestelde, dan wel kruisende koersen. De Merweborg voer met circa 12,4 knopen van oost naar west richting Pietarsaari in West-Finland, toen de van west naar oost varende Estland aan stuurboordzijde met een snelheid van ongeveer 8,9 knopen naderde.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer

Merweborg had duidelijker en eerder koers moeten wijzigen | Schuttevaer.nl

Merweborg had duidelijker en eerder koers moeten wijzigen

Kapitein I. van de Merweborg heeft een waarschuwing gekregen van het Tuchtcollege voor de Scheepvaart vanwege een onvoldoende duidelijke koerswijziging, terwijl hij uitwijkplichtig was.

De vrachtschepen Merweborg (6540 brt) en Estland naderden elkaar 26 januari 2016 in de Finse Golf op tegengestelde, dan wel kruisende koersen. De Merweborg voer met circa 12,4 knopen van oost naar west richting Pietarsaari in West-Finland, toen de van west naar oost varende Estland aan stuurboordzijde met een snelheid van ongeveer 8,9 knopen naderde.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer