Zeevrachtenmarkt: Handel in ultramaxen

De Golden Ocean Group heeft zes ultramaxen verkocht voor $ 142,5 miljoen. De schepen zijn tussen 2015 en 2017 in China gebouwd en worden in het vierde kwartaal dit jaar overgedragen aan Scorpio Bulkers. Met de opbrengst financiert Golden Ocean een nieuwe capesizer, de Golden Nimbus. Dit schip zou al zijn gecharterd voor 14 tot 18 maanden voor $ 16.750 per dag.

Polaris Shipping bestelde tien 325.000 dwt vloc’s (very large ore carriers). Totale bouwkosten rond $ 800 miljoen en oplevering waarschijnlijk april 2021. Polaris deed de bestelling op basis van langlopende charterovereenkomsten met de Braziliaanse mijnbouwer Vale. Vale werkt bij voorkeur met grotere rederijen en langdurige contracten. Het is voor de partijen te hopen dat China in 2021 en daarna nog steeds grote hoeveelheden ijzererts en kolen invoert. Nu heeft China al plannen om minder kolen te verstoken vanwege de luchtverontreiniging.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer

Zeevrachtenmarkt: Handel in ultramaxen | Schuttevaer.nl

Zeevrachtenmarkt: Handel in ultramaxen

De Golden Ocean Group heeft zes ultramaxen verkocht voor $ 142,5 miljoen. De schepen zijn tussen 2015 en 2017 in China gebouwd en worden in het vierde kwartaal dit jaar overgedragen aan Scorpio Bulkers. Met de opbrengst financiert Golden Ocean een nieuwe capesizer, de Golden Nimbus. Dit schip zou al zijn gecharterd voor 14 tot 18 maanden voor $ 16.750 per dag.

Polaris Shipping bestelde tien 325.000 dwt vloc’s (very large ore carriers). Totale bouwkosten rond $ 800 miljoen en oplevering waarschijnlijk april 2021. Polaris deed de bestelling op basis van langlopende charterovereenkomsten met de Braziliaanse mijnbouwer Vale. Vale werkt bij voorkeur met grotere rederijen en langdurige contracten. Het is voor de partijen te hopen dat China in 2021 en daarna nog steeds grote hoeveelheden ijzererts en kolen invoert. Nu heeft China al plannen om minder kolen te verstoken vanwege de luchtverontreiniging.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer