Zeevrachtenmarkt: Overnamecarrousel

Voor de capesizers is het weer afzien. De charterhuren daalden tot onder die van de panamaxen. Volgens de Baltic Exchange daalde de gemiddelde huur voor de capesizers tot $ 5625 per dag, voor de panamaxen was dat $ 7525. De capesizers zijn vooral afhankelijk van de Chinese invoer van kolen en ertsen.

Voor de panamaxen zijn de US Gulf en de oostkust van Zuid-Amerika nu de plaatsen waar de huren behoorlijk zijn. De Zheng Zhi (81.804 dwt, 2012) werd gecharterd voor een reis van Santo, teruglevering Singapore/Japan voor $ 9500 per dag plus een ballastbonus van $ 450.000.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer

Zeevrachtenmarkt: Overnamecarrousel | Schuttevaer.nl

Zeevrachtenmarkt: Overnamecarrousel

Voor de capesizers is het weer afzien. De charterhuren daalden tot onder die van de panamaxen. Volgens de Baltic Exchange daalde de gemiddelde huur voor de capesizers tot $ 5625 per dag, voor de panamaxen was dat $ 7525. De capesizers zijn vooral afhankelijk van de Chinese invoer van kolen en ertsen.

Voor de panamaxen zijn de US Gulf en de oostkust van Zuid-Amerika nu de plaatsen waar de huren behoorlijk zijn. De Zheng Zhi (81.804 dwt, 2012) werd gecharterd voor een reis van Santo, teruglevering Singapore/Japan voor $ 9500 per dag plus een ballastbonus van $ 450.000.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer