Dockwise Vanguard komt de wereld veranderen

Het grootste zware-ladingschip ter wereld, de Dockwise Vanguard, is aan haar eerste transportreis begonnen. De gloednieuwe oceaanreus van Dockwise uit Breda vervoert de torenhoge romp van het Jack & St. Malo-platform van Okpo in Zuid-Korea naar Ingleside in de Golf van Mexico.

Dockwise Vanguard komt de wereld veranderen

De komst van het vlaggenschip van Dockwise betekent een sprong voorwaarts in de schaalvergroting. Voortaan kunnen megagrote constructies over de wereldzeeën worden vervoerd. Het vaartuig is 275 meter lang en 70 meter breed en heeft een diepgang van bijna 11 meter. Afgezonken om drijvende lading aan boord te kunnen nemen, bedraagt de diepgang maximaal 31,50 meter. Er staat dan zo’n 16 meter water boven het werkdek.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer

Dockwise Vanguard komt de wereld veranderen | Schuttevaer.nl

Dockwise Vanguard komt de wereld veranderen

Het grootste zware-ladingschip ter wereld, de Dockwise Vanguard, is aan haar eerste transportreis begonnen. De gloednieuwe oceaanreus van Dockwise uit Breda vervoert de torenhoge romp van het Jack & St. Malo-platform van Okpo in Zuid-Korea naar Ingleside in de Golf van Mexico.

Dockwise Vanguard komt de wereld veranderen

De komst van het vlaggenschip van Dockwise betekent een sprong voorwaarts in de schaalvergroting. Voortaan kunnen megagrote constructies over de wereldzeeën worden vervoerd. Het vaartuig is 275 meter lang en 70 meter breed en heeft een diepgang van bijna 11 meter. Afgezonken om drijvende lading aan boord te kunnen nemen, bedraagt de diepgang maximaal 31,50 meter. Er staat dan zo’n 16 meter water boven het werkdek.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer