Schuttevaer

Maritiem nieuws: zoet, zout & zakelijk
Schuttevaer Premium

Stena Bulk ontwikkelt met Infinity Max opvolger van lash-bak

GOTHENBURG

De Zweedse rederij Stena Bulk wil tussen 2030 en 2035 een revolutionaire modulaire en emissieloze bulkcarrier in de vaart brengen. Het schip wordt uitgerust met brandstofcellen op waterstof en telescopische zeilen voor de voorstuwing en zonnepanelen en windturbines voor de energievoorziening aan boord.

1 / 1
Het ontwerp van de modulaire bulker/tanker Infinity Max die Stena Bulk tussen 2030 en 2035 in de vaart wil brengen. Het schip wordt aangedreven door brandstofcellen op waterstof en windkracht. De lengte van het schip kan variëren van 90 tot 245 meter. (Artist's impression Stena Bulk)

Het ontwerp van de modulaire bulker/tanker Infinity Max die Stena Bulk tussen 2030 en 2035 in de vaart wil brengen. Het schip wordt aangedreven door brandstofcellen op waterstof en windkracht. De lengte van het schip kan variëren van 90 tot 245 meter. (Artist's impression Stena Bulk)

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Reacties

Er zijn nog geen reacties op dit artikel

Om te reageren op dit bericht moet u ingelogd zijn. Klik hier om in te loggen. Indien u nog geen account heeft kunt u zich hier registreren om te kunnen reageren op Schuttevaer.nl. Uw reacties worden altijd ondertekend met uw volledige persoonsnaam.

Lees ook