Mette Maersk vaart op frituurvet naar China en terug

Voor het eerst is een groot containerschip zonder problemen op een mengsel van gewone brandstof en frituurvet van Rotterdam op en neer naar Shanghai gevaren. Dat stelt gas- en oliereus Shell, die de biobrandstof leverde voor het schip, de Mette Maersk van de rederij A.P. Møller-Maersk.

De Mette Maersk bespaarde 1500 ton CO2 en 20 ton zwavel. (Foto Wikimedia)

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer

Mette Maersk vaart op frituurvet naar China en terug | Schuttevaer.nl

Mette Maersk vaart op frituurvet naar China en terug

Voor het eerst is een groot containerschip zonder problemen op een mengsel van gewone brandstof en frituurvet van Rotterdam op en neer naar Shanghai gevaren. Dat stelt gas- en oliereus Shell, die de biobrandstof leverde voor het schip, de Mette Maersk van de rederij A.P. Møller-Maersk.

De Mette Maersk bespaarde 1500 ton CO2 en 20 ton zwavel. (Foto Wikimedia)

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer