Teveel zwavel: 80.000 US$ boete

De Noorse maritieme autoriteiten (NMA) hebben de Griekse rederij Global Cruise Line een boete van 80.000 US$ opgelegd, omdat het schip Magellan teveel zwavel uitstootte in de Geirangerfjord. Daar geldt sinds maart een norm van 0,10% zwaveluitstoot, op de Megallan werd 0,17% gemeten. Uit de AIS-gegevens kon verder worden opgemaakt dat het schip in de…

De Noorse maritieme autoriteiten (NMA) hebben de Griekse rederij Global Cruise Line een boete van 80.000 US$ opgelegd, omdat het schip Magellan teveel zwavel uitstootte in de Geirangerfjord. Daar geldt sinds maart een norm van 0,10% zwaveluitstoot, op de Megallan werd 0,17% gemeten.

Uit de AIS-gegevens kon verder worden opgemaakt dat het schip in de dagen ervoor in de havens van Eidfjord en Flåm was geweest, havens die ook binnen het Noordzee ECA-gebied vallen. De hoogte van de boete werd mede bepaald door de grote afstand die het schip binnen het ECA-gebied had afgelegd.

De NMA zegt intensief te blijven controleren, zowel met mobiele apparatuur die inspecteurs aan boord kunnen meenemen als met sensoren die aan drones zijn bevestigd.

Teveel zwavel: 80.000 US$ boete | Schuttevaer.nl

Teveel zwavel: 80.000 US$ boete

De Noorse maritieme autoriteiten (NMA) hebben de Griekse rederij Global Cruise Line een boete van 80.000 US$ opgelegd, omdat het schip Magellan teveel zwavel uitstootte in de Geirangerfjord. Daar geldt sinds maart een norm van 0,10% zwaveluitstoot, op de Megallan werd 0,17% gemeten. Uit de AIS-gegevens kon verder worden opgemaakt dat het schip in de…

De Noorse maritieme autoriteiten (NMA) hebben de Griekse rederij Global Cruise Line een boete van 80.000 US$ opgelegd, omdat het schip Magellan teveel zwavel uitstootte in de Geirangerfjord. Daar geldt sinds maart een norm van 0,10% zwaveluitstoot, op de Megallan werd 0,17% gemeten.

Uit de AIS-gegevens kon verder worden opgemaakt dat het schip in de dagen ervoor in de havens van Eidfjord en Flåm was geweest, havens die ook binnen het Noordzee ECA-gebied vallen. De hoogte van de boete werd mede bepaald door de grote afstand die het schip binnen het ECA-gebied had afgelegd.

De NMA zegt intensief te blijven controleren, zowel met mobiele apparatuur die inspecteurs aan boord kunnen meenemen als met sensoren die aan drones zijn bevestigd.