BigLift en Chung Yang voegen modulecarriers samen

Spliethoff-dochter BigLift Shipping en de Zuid-Koreaanse Chung Yang Company brengen elk hun twee modulecarriers in een nieuw samenwerkingsverband onder. Met deze vier grote zwaartransportschepen willen de partners flexibel kunnen inspelen op de te verwachten groeiende vraag naar grote moduletransporten uit de sectoren LNG, olie&gas en wind.

BigLift en Chung Yang voegen modulecarriers samen

De vier modulecarriers zullen door BigLift Shipping worden berederd. Het gaat om de eigen BigLift Barentsz en BigLift Baffin en de CY Interocean I en CY Interocean II van Chung Yang. Qua capaciteit verschillende de vier schepen niet veel van elkaar. De BigLift-carriers hebben een vrij werkdek van 125 bij 42 meter en een draagvermogen van 20.675 ton, de Zuid-Koreaanse carriers een vrij werkdek van 125 bij 40 meter en een draagvermogen van 15.000 ton.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer

BigLift en Chung Yang voegen modulecarriers samen | Schuttevaer.nl

BigLift en Chung Yang voegen modulecarriers samen

Spliethoff-dochter BigLift Shipping en de Zuid-Koreaanse Chung Yang Company brengen elk hun twee modulecarriers in een nieuw samenwerkingsverband onder. Met deze vier grote zwaartransportschepen willen de partners flexibel kunnen inspelen op de te verwachten groeiende vraag naar grote moduletransporten uit de sectoren LNG, olie&gas en wind.

BigLift en Chung Yang voegen modulecarriers samen

De vier modulecarriers zullen door BigLift Shipping worden berederd. Het gaat om de eigen BigLift Barentsz en BigLift Baffin en de CY Interocean I en CY Interocean II van Chung Yang. Qua capaciteit verschillende de vier schepen niet veel van elkaar. De BigLift-carriers hebben een vrij werkdek van 125 bij 42 meter en een draagvermogen van 20.675 ton, de Zuid-Koreaanse carriers een vrij werkdek van 125 bij 40 meter en een draagvermogen van 15.000 ton.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer