Oldendorff werkt aan app voor registratie gevaarlijke stoffen

De Duitse rederij Oldendorff (700 eigen en gecharterde schepen) gaat samen met GSR Services en Korean Register (KR) een systeem ontwikkelen waarmee alle gevaarlijke stoffen op haar schepen worden geïnventariseerd.

Vanaf eind 2020 moet aan boord van elk schip onder Europese vlag en elk schip dat een Europese haven bezoekt een Inventory Hazardous Materials (IHM) aan boord zijn. De maatregel komt voort uit de EU-scheepsrecycling-regels. De verplichting heeft betrekking op zo’n 40.000 schepen.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer

Oldendorff werkt aan app voor registratie gevaarlijke stoffen | Schuttevaer.nl

Oldendorff werkt aan app voor registratie gevaarlijke stoffen

De Duitse rederij Oldendorff (700 eigen en gecharterde schepen) gaat samen met GSR Services en Korean Register (KR) een systeem ontwikkelen waarmee alle gevaarlijke stoffen op haar schepen worden geïnventariseerd.

Vanaf eind 2020 moet aan boord van elk schip onder Europese vlag en elk schip dat een Europese haven bezoekt een Inventory Hazardous Materials (IHM) aan boord zijn. De maatregel komt voort uit de EU-scheepsrecycling-regels. De verplichting heeft betrekking op zo’n 40.000 schepen.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer