Zeevrachtenmarkt: Droge-ladingmarkt verbetert

De beperkte groei van de droge-ladingvloot en het grote aantal oudere schepen dat de afgelopen tijd naar de sloop ging, in combinatie met langzaam varen, bracht een verbetering van de droge-ladingmarkt. Vooral in Azië zijn kolen en ijzererts de belangrijkste ladingen. De Braziliaanse mijnbouwer Vale zou vier 210.000 dwt zogenoemde Newcastle-maxen voor lange termijnen willen huren. Eerder huurde Vale al 400.000 dwt very large ore carriers.

De verwachting voor een goed laatste kwartaal valt vooral voor de capesizers nog wat tegen. Maar op de routes Brazilië-China wordt op korte termijn een flinke verbetering verwacht.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer

Zeevrachtenmarkt: Droge-ladingmarkt verbetert | Schuttevaer.nl

Zeevrachtenmarkt: Droge-ladingmarkt verbetert

De beperkte groei van de droge-ladingvloot en het grote aantal oudere schepen dat de afgelopen tijd naar de sloop ging, in combinatie met langzaam varen, bracht een verbetering van de droge-ladingmarkt. Vooral in Azië zijn kolen en ijzererts de belangrijkste ladingen. De Braziliaanse mijnbouwer Vale zou vier 210.000 dwt zogenoemde Newcastle-maxen voor lange termijnen willen huren. Eerder huurde Vale al 400.000 dwt very large ore carriers.

De verwachting voor een goed laatste kwartaal valt vooral voor de capesizers nog wat tegen. Maar op de routes Brazilië-China wordt op korte termijn een flinke verbetering verwacht.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer