Zware Kees: Manoeuvreren

Mijn gezicht staat op onweer, buiten schijnt stralend de zon. Na de hele nacht volle kracht te hebben gevaren, waardoor we net op tijd op het loodsstation zouden kunnen zijn, komt het bericht dat de loods pas na de middag aan boord zal komen en niet, zoals gepland, ‘s morgens om negen uur.

Om de resterende 12 mijl naar het loodsstation af te leggen moeten we een snelheid over de grond maken van 3,4 knopen. Dat valt nog niet mee met een straf windje in de rug.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer

Zware Kees: Manoeuvreren | Schuttevaer.nl

Zware Kees: Manoeuvreren

Mijn gezicht staat op onweer, buiten schijnt stralend de zon. Na de hele nacht volle kracht te hebben gevaren, waardoor we net op tijd op het loodsstation zouden kunnen zijn, komt het bericht dat de loods pas na de middag aan boord zal komen en niet, zoals gepland, ‘s morgens om negen uur.

Om de resterende 12 mijl naar het loodsstation af te leggen moeten we een snelheid over de grond maken van 3,4 knopen. Dat valt nog niet mee met een straf windje in de rug.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer