Zeevrachtenmarkt: Reders zien minder overcapaciteit

Volgens veel rederijen is de overcapaciteit in de containervaart, droge bulk en tankvaart afgenomen. Maar de container- en droge-bulkvaart zijn erg gevoelig voor de gevolgen van een handelsoorlog tussen de Verenigde Staten en China. En als het evenwicht al is verbeterd, dan is de vraag waarom de huren van de tankers en de vrachttarieven voor de containerschepen maar niet willen stijgen.

De capesizers voelen intussen al de gevolgen van de verhoging van de invoerrechten op staal door de Verenigde Staten. De gemiddelde charterhuur voor de capesizers  daalde al tot rond $ 8400 per dag. Daar zullen de reders geen winst mee maken. De slechte weersomstandigheden in Tubarao, de Braziliaanse haven voor het laden van ijzererts, hielpen niet. Ook in West-Australië waren er problemen door slecht weer.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer

Zeevrachtenmarkt: Reders zien minder overcapaciteit | Schuttevaer.nl

Zeevrachtenmarkt: Reders zien minder overcapaciteit

Volgens veel rederijen is de overcapaciteit in de containervaart, droge bulk en tankvaart afgenomen. Maar de container- en droge-bulkvaart zijn erg gevoelig voor de gevolgen van een handelsoorlog tussen de Verenigde Staten en China. En als het evenwicht al is verbeterd, dan is de vraag waarom de huren van de tankers en de vrachttarieven voor de containerschepen maar niet willen stijgen.

De capesizers voelen intussen al de gevolgen van de verhoging van de invoerrechten op staal door de Verenigde Staten. De gemiddelde charterhuur voor de capesizers  daalde al tot rond $ 8400 per dag. Daar zullen de reders geen winst mee maken. De slechte weersomstandigheden in Tubarao, de Braziliaanse haven voor het laden van ijzererts, hielpen niet. Ook in West-Australië waren er problemen door slecht weer.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer