Rolldock en SAL vormen eerste dokschepenpool

RollDock Shipping uit Capelle aan den IJssel en SAL Heavy Lift uit Hamburg vormen vanaf 1 april dit jaar een samenwerkingsverband met zes dokschepen. Dit is de eerste pool met dokschepen ter wereld.

Rolldock en SAL vormen eerste dokschepenpool

De dokschepenpool zal worden gemanaged door RollDock Shipping, die haar hele vloot van vijf dokschepen inbrengt. Dit zijn de S-klasse dokschepen RollDock Sun, RollDock Sea en RollDock Sky en de ST-klasse dokschepen RollDock Star en RollDock Storm. Alle schepen kunnen lading aan boord/van boord nemen via de float-in/float-out, roll-on/roll-off of de lift-on/lift-off methode. De inbreng van SAL Heavy Lift, sinds juli 2017 onderdeel van de Harren & Partner Group, omvat de Combi Dock 1, het enige dokschip uit de 21 schepen tellende zware-ladingvloot van de rederij. Dit schip kan eveneens via de drie eerdergenoemde laad/losmethoden worden ingezet.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer

Rolldock en SAL vormen eerste dokschepenpool | Schuttevaer.nl

Rolldock en SAL vormen eerste dokschepenpool

RollDock Shipping uit Capelle aan den IJssel en SAL Heavy Lift uit Hamburg vormen vanaf 1 april dit jaar een samenwerkingsverband met zes dokschepen. Dit is de eerste pool met dokschepen ter wereld.

Rolldock en SAL vormen eerste dokschepenpool

De dokschepenpool zal worden gemanaged door RollDock Shipping, die haar hele vloot van vijf dokschepen inbrengt. Dit zijn de S-klasse dokschepen RollDock Sun, RollDock Sea en RollDock Sky en de ST-klasse dokschepen RollDock Star en RollDock Storm. Alle schepen kunnen lading aan boord/van boord nemen via de float-in/float-out, roll-on/roll-off of de lift-on/lift-off methode. De inbreng van SAL Heavy Lift, sinds juli 2017 onderdeel van de Harren & Partner Group, omvat de Combi Dock 1, het enige dokschip uit de 21 schepen tellende zware-ladingvloot van de rederij. Dit schip kan eveneens via de drie eerdergenoemde laad/losmethoden worden ingezet.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer