Zeevrachtenmarkt: Koreaanse subsidie verontrustend

Het is bekend dat China zijn scheepsbouw en scheepvaart subsidieert. Maar dat een belangrijk scheepsbouwland als Zuid-Korea dit ook doet, weliswaar op beperkte schaal, is verontrustend. Zuid-Korea dekt 2,5% van de lening die kleine of middelgrote rederijen afsluiten voor modernisering van oudere schepen of voor nieuwbouw. Het programma begon al in 2013 en er werden sindsdien 88 nieuwe schepen gebouwd.

Dankzij deze steun zijn reders eerder bereid nieuwe schepen te bestellen of oudere schepen in de vaart te houden.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer

Zeevrachtenmarkt: Koreaanse subsidie verontrustend | Schuttevaer.nl

Zeevrachtenmarkt: Koreaanse subsidie verontrustend

Het is bekend dat China zijn scheepsbouw en scheepvaart subsidieert. Maar dat een belangrijk scheepsbouwland als Zuid-Korea dit ook doet, weliswaar op beperkte schaal, is verontrustend. Zuid-Korea dekt 2,5% van de lening die kleine of middelgrote rederijen afsluiten voor modernisering van oudere schepen of voor nieuwbouw. Het programma begon al in 2013 en er werden sindsdien 88 nieuwe schepen gebouwd.

Dankzij deze steun zijn reders eerder bereid nieuwe schepen te bestellen of oudere schepen in de vaart te houden.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer