Tanker Sigma Integrity redt Afrikaanse vluchtelingen

De tanker Sigma Integrity van de Duitse rederij NSB heeft op 28 juni 100 Afrikaanse vluchtelingen gered op de Middellandse zee voor de Libische kust.

WDN Sigma Integrity

De 244 meter lange tanker was onderweg van Triëst naar de Libische raffinaderij in Zawia toen het maritieme reddingscoördinatiecentrum in Rome ‘s ochtends vroeg een oproep om assistentie bij een Search and Rescue-operatie deed. In eerste instantie trof de Sigma Integrity een rubberboot aan, waarin 100 mensen hadden gezeten die al door de Libanese kustwacht aan boord waren genomen en werden overgezet op een schip van de organisatie Sea Watch. Het coördinatiecentrum vroeg vervolgens om op een andere positie te gaan zoeken. Om 12:00 uur werd een tweede rubberboot ontdekt met eveneens 100 mensen. Kapitein Ghita Virgil van de Sigma Integrity besloot ze aan boord te nemen. Maar de meeste vluchtelingen bleken totaal uitgeput. Het lukte het slechts 13 van hen de gangway op te komen. De anderen bleven waar ze waren en kregen drinken en eten aangereikt.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer

Tanker Sigma Integrity redt Afrikaanse vluchtelingen | Schuttevaer.nl

Tanker Sigma Integrity redt Afrikaanse vluchtelingen

De tanker Sigma Integrity van de Duitse rederij NSB heeft op 28 juni 100 Afrikaanse vluchtelingen gered op de Middellandse zee voor de Libische kust.

WDN Sigma Integrity

De 244 meter lange tanker was onderweg van Triëst naar de Libische raffinaderij in Zawia toen het maritieme reddingscoördinatiecentrum in Rome ‘s ochtends vroeg een oproep om assistentie bij een Search and Rescue-operatie deed. In eerste instantie trof de Sigma Integrity een rubberboot aan, waarin 100 mensen hadden gezeten die al door de Libanese kustwacht aan boord waren genomen en werden overgezet op een schip van de organisatie Sea Watch. Het coördinatiecentrum vroeg vervolgens om op een andere positie te gaan zoeken. Om 12:00 uur werd een tweede rubberboot ontdekt met eveneens 100 mensen. Kapitein Ghita Virgil van de Sigma Integrity besloot ze aan boord te nemen. Maar de meeste vluchtelingen bleken totaal uitgeput. Het lukte het slechts 13 van hen de gangway op te komen. De anderen bleven waar ze waren en kregen drinken en eten aangereikt.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer