Volle afvaarten DFDS over Het Kanaal

Het vrachtvervoer van DFDS naar het Verenigd Koninkrijk vanuit Nederland en België is in de eerste helft van 2015 gegroeid. Dit is volgens de rederij toe te schrijven aan de sterke Britse economie en aan een verbeterde klantgerichtheid.

Volle afvaarten DFDS over Het Kanaal
  • Groei in transport naar het Verenigd Koninkrijk
  • DFDS investeert in vrachtdienst Zeebrugge-Schotland

Het volume op de routes van Rotterdam naar het Verenigd Koninkrijk is in de eerste helft van 2015 aanzienlijk toegenomen. DFDS biedt 22 afvaarten per week naar Felixstowe en Immingham. De vijf vrachtschepen worden volledig benut.

‘De grote vraag van onze klanten heeft in het eerste half jaar al tot diverse volumerecords geleid. Als gevolg daarvan hebben wij besloten de capaciteit op deze routes te verhogen. De dagelijkse afvaarten met hoge doorloopsnelheid zijn al sinds jaar en dag een sterke, onmisbare schakel in het handelsverkeer met het Verenigd Koninkrijk’, zegt Mikael Mortensen, Managing Director bij DFDS Seaways Rotterdam.

Helaas loopt de export van het VK naar het continent terug vanwege de sterke Britse pond: er gaan meer goederen richting het VK dan andersom, met als gevolg meer ‘leeg’ transport wat vanzelfsprekend geen goede ontwikkeling is voor de sector.

Resultaten in België

De groei in volumes bevestigt ook de strategie om de vrachtdienst tussen Zeebrugge en Schotland voort te zetten, waarvoor DFDS onlangs een investering van zes miljoen euro heeft aangekondigd. ‘De investering omvat een scrubber-installatie, brandstofoptimalisatie en aanpassingen op de Schotse terminal in Rosyth zodat er twee lagen containers aan boord van het schip kunnen worden gestapeld. We verwachten tegen half september te starten met het verschepen van containers in een dubbele laag’, aldus Stein van Est, Managing Director bij DFDS Seaways België.

De route Gent – Gotenburg, met zes afvaarten per week, is stabiel gebleven en het vervoer van auto’s is gegroeid. Van Est voegt daaraan toe: ‘Dit is een positieve ontwikkeling die voornamelijk is gerealiseerd door een efficiëntere werkwijze en het aanpassen van de scheepstonnage aan de vraag van onze klanten.’

Totale groei bij DFDS

De resultaten in de Benelux zijn in overeenstemming met de totale groei bij DFDS. De resultaten zijn in het eerste halfjaar bij alle scheepvaartactiviteiten verbeterd, waarbij vooral het vervoer over Het Kanaal en het passagiersvervoer, zoals de ferry tussen IJmuiden en Newcastle, het goed hebben gedaan. Als gevolg hiervan is de halfjaarlijkse bedrijfswinst (EBITDA) voor de groep met 37% gestegen, tot 74 miljoen euro. Op grond hiervan heeft DFDS haar verwachtingen voor het volledige jaar met nog eens 20 miljoen euro bijgesteld.

DFDS biedt scheepsvervoer, terminalservices, transport en logistieke oplossingen aan meer dan 8000 vrachtklanten. Dit wordt ondersteund door een DFDS-netwerk van weg-, spoor- en containervervoerders en van ferryroutes met zo’n 6 miljoen passagiers per jaar. DFDS heeft een jaaromzet van 1,7 miljard euro.

DFDS Logistics in Nederland en België biedt logistiek, opslag en transport in en naar tientallen Europese landen. In Nederland biedt DFDS Seaways een dagelijkse ferrycruise vanuit IJmuiden naar Newcastle. Vanuit Rotterdam zijn er dagelijkse vrachtafvaarten naar het Verenigd Koninkrijk. DFDS Seaways België biedt meerdere afvaarten per week tussen Gent – Zweden en Zeebrugge – Schotland. De terminalservices van DFDS betreffen opslag, overslag en een Nederlandse trailerwerkplaats.

 

Volle afvaarten DFDS over Het Kanaal | Schuttevaer.nl

Volle afvaarten DFDS over Het Kanaal

Het vrachtvervoer van DFDS naar het Verenigd Koninkrijk vanuit Nederland en België is in de eerste helft van 2015 gegroeid. Dit is volgens de rederij toe te schrijven aan de sterke Britse economie en aan een verbeterde klantgerichtheid.

Volle afvaarten DFDS over Het Kanaal
  • Groei in transport naar het Verenigd Koninkrijk
  • DFDS investeert in vrachtdienst Zeebrugge-Schotland

Het volume op de routes van Rotterdam naar het Verenigd Koninkrijk is in de eerste helft van 2015 aanzienlijk toegenomen. DFDS biedt 22 afvaarten per week naar Felixstowe en Immingham. De vijf vrachtschepen worden volledig benut.

‘De grote vraag van onze klanten heeft in het eerste half jaar al tot diverse volumerecords geleid. Als gevolg daarvan hebben wij besloten de capaciteit op deze routes te verhogen. De dagelijkse afvaarten met hoge doorloopsnelheid zijn al sinds jaar en dag een sterke, onmisbare schakel in het handelsverkeer met het Verenigd Koninkrijk’, zegt Mikael Mortensen, Managing Director bij DFDS Seaways Rotterdam.

Helaas loopt de export van het VK naar het continent terug vanwege de sterke Britse pond: er gaan meer goederen richting het VK dan andersom, met als gevolg meer ‘leeg’ transport wat vanzelfsprekend geen goede ontwikkeling is voor de sector.

Resultaten in België

De groei in volumes bevestigt ook de strategie om de vrachtdienst tussen Zeebrugge en Schotland voort te zetten, waarvoor DFDS onlangs een investering van zes miljoen euro heeft aangekondigd. ‘De investering omvat een scrubber-installatie, brandstofoptimalisatie en aanpassingen op de Schotse terminal in Rosyth zodat er twee lagen containers aan boord van het schip kunnen worden gestapeld. We verwachten tegen half september te starten met het verschepen van containers in een dubbele laag’, aldus Stein van Est, Managing Director bij DFDS Seaways België.

De route Gent – Gotenburg, met zes afvaarten per week, is stabiel gebleven en het vervoer van auto’s is gegroeid. Van Est voegt daaraan toe: ‘Dit is een positieve ontwikkeling die voornamelijk is gerealiseerd door een efficiëntere werkwijze en het aanpassen van de scheepstonnage aan de vraag van onze klanten.’

Totale groei bij DFDS

De resultaten in de Benelux zijn in overeenstemming met de totale groei bij DFDS. De resultaten zijn in het eerste halfjaar bij alle scheepvaartactiviteiten verbeterd, waarbij vooral het vervoer over Het Kanaal en het passagiersvervoer, zoals de ferry tussen IJmuiden en Newcastle, het goed hebben gedaan. Als gevolg hiervan is de halfjaarlijkse bedrijfswinst (EBITDA) voor de groep met 37% gestegen, tot 74 miljoen euro. Op grond hiervan heeft DFDS haar verwachtingen voor het volledige jaar met nog eens 20 miljoen euro bijgesteld.

DFDS biedt scheepsvervoer, terminalservices, transport en logistieke oplossingen aan meer dan 8000 vrachtklanten. Dit wordt ondersteund door een DFDS-netwerk van weg-, spoor- en containervervoerders en van ferryroutes met zo’n 6 miljoen passagiers per jaar. DFDS heeft een jaaromzet van 1,7 miljard euro.

DFDS Logistics in Nederland en België biedt logistiek, opslag en transport in en naar tientallen Europese landen. In Nederland biedt DFDS Seaways een dagelijkse ferrycruise vanuit IJmuiden naar Newcastle. Vanuit Rotterdam zijn er dagelijkse vrachtafvaarten naar het Verenigd Koninkrijk. DFDS Seaways België biedt meerdere afvaarten per week tussen Gent – Zweden en Zeebrugge – Schotland. De terminalservices van DFDS betreffen opslag, overslag en een Nederlandse trailerwerkplaats.