P&I-premies verder omhoog

De P&I-premies gaan in februari waarschijnlijk opnieuw flink omhoog. Dit als gevolg van lagere beleggingsinkomsten en hogere schade-uitkeringen. Er werd onder meer een beroep op de fondsen gedaan na de brand aan boord van de MSC Flaminia (6732 teu), het vastlopen van de bulker Flash (178.000 dwt) en de moeizame wrakopruiming van de Rena (3032 teu).

En dan niet te vergeten de wrakopruiming van het cruiseschip Costa Concordia. De kosten hiervan overstijgen al de 900 miljoen dollar en de klok tikt nog steeds, waarbij dan nog de claims van passagiers en bemanningsleden komen.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer

P&I-premies verder omhoog | Schuttevaer.nl

P&I-premies verder omhoog

De P&I-premies gaan in februari waarschijnlijk opnieuw flink omhoog. Dit als gevolg van lagere beleggingsinkomsten en hogere schade-uitkeringen. Er werd onder meer een beroep op de fondsen gedaan na de brand aan boord van de MSC Flaminia (6732 teu), het vastlopen van de bulker Flash (178.000 dwt) en de moeizame wrakopruiming van de Rena (3032 teu).

En dan niet te vergeten de wrakopruiming van het cruiseschip Costa Concordia. De kosten hiervan overstijgen al de 900 miljoen dollar en de klok tikt nog steeds, waarbij dan nog de claims van passagiers en bemanningsleden komen.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer