‘Gevangen’ containerschepen na weken naar Wilhelmshaven

De drie containerschepen, die al sinds 13 juli voor anker lagen op de Neue Reede Nord bij het Duitse eiland Wangerooge, zijn donderdag en vrijdag overgebracht naar Wilhelmshaven. De zeeliedenvakbond ITF (International Transport Workers’ Federation) is daar aan boord gegaan om afspraken te maken met de bemanningsleden. Voorlopig worden ze opgevangen bij de Deutsche Seemannsmission.

'Gevangen' containerschepen na weken naar Wilhelmshaven

Het gaat om drie schepen in de kleuren van Maersk, de Maersk Vigo, Maersk Vancouver en Maersk Valletta, gebouwd in 2001 en 2002 met een capaciteit van een kleine 1800 teu. Ze zijn eigendom van het in Casablanca gevestigde bedrijf International Maritime Transport Corporation (IMTC). V-Ship uit Hamburg deed de laatste jaren het management van de schepen. Ze voeren onder de vlag van Gibraltar.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer

‘Gevangen’ containerschepen na weken naar Wilhelmshaven | Schuttevaer.nl

‘Gevangen’ containerschepen na weken naar Wilhelmshaven

De drie containerschepen, die al sinds 13 juli voor anker lagen op de Neue Reede Nord bij het Duitse eiland Wangerooge, zijn donderdag en vrijdag overgebracht naar Wilhelmshaven. De zeeliedenvakbond ITF (International Transport Workers’ Federation) is daar aan boord gegaan om afspraken te maken met de bemanningsleden. Voorlopig worden ze opgevangen bij de Deutsche Seemannsmission.

'Gevangen' containerschepen na weken naar Wilhelmshaven

Het gaat om drie schepen in de kleuren van Maersk, de Maersk Vigo, Maersk Vancouver en Maersk Valletta, gebouwd in 2001 en 2002 met een capaciteit van een kleine 1800 teu. Ze zijn eigendom van het in Casablanca gevestigde bedrijf International Maritime Transport Corporation (IMTC). V-Ship uit Hamburg deed de laatste jaren het management van de schepen. Ze voeren onder de vlag van Gibraltar.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer