Echter, de P & I Clubs kunnen niet veel anders, het schadeverloop is het lopende jaar niet erg gunstig en de inkomsten uit de belegde reserves zijn matig. Bovendien is Solvency II op komst, de Europese regels voor verzekeringsmaatschappijen met name op het gebied van de solvabiliteit. Door deze regels is het moeilijker om reserves te gebruiken om verzekeringsverliezen, wanneer schadebetalingen de ontvangen premies overtreffen, te dekken.
Costa Concordia
Maar de hogere premies zijn vooral een gevolg van het feit dat de herverzekeraars veel hogere premies zullen vragen nu zij grote betalingen moeten doen in verband met het drama van het passagiersschip Costa Concordia en het containerschip Rena. Deze twee gevallen zouden de herverzekeraars minstens $ 700 miljoen kosten, na verdeling van de kosten tussen P & I en cascoverzekeraars.
Dit artikel is exclusief voor abonnees
Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.
Bent u al abonnee?