Eerste Hartman m2 Runner in de vaart

Hartman Marine Group heeft de MV Oceanic in de vaart genomen, de eerste van de drie nieuwbouwschepen in de Hartman m2 Runner serie. Deze serie bestaat uit general cargo/zware ladingschepen met open top notatie.

Hartman M2 Runner Oceanic

‘De Oceanic (92,9 x 15, 2978 gt, 3500dwt) kan met dezelfde kosten tweemaal zoveel windmolen onderdelen vervoeren als andere 3000-tonners’, zegt directeur Johan Hartman van Hartman Marine Group. Omdat de Oceanic een smalle aan stuurboordzijde geplaatste opbouw heeft is extra dekruimte aan bakboord vrijgekomen. Door het weglaten van een coaming vormt het dek één egale oppervlakte van reling tot reling, wanneer de elf luiken gesloten zijn. Het dek is daardoor ruim tweeënhalf meter breder dan dat van schepen van vergelijkbaar formaat. Vanwege het hoge vrijboord heeft het schip een open top notatie en mag op zee met open luiken worden gevaren. Het schip is hierdoor ook geschikt voor projectladingen.
De Oceanic arriveerde in mei in Urk waar ze is afgebouwd door Hartman Marine Shipbuilding. Het schip zal voor rederij Global Seatrade, dat onderdeel is van de Hartman Marine Group, de offshore markt gaan bedienen.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer

Eerste Hartman m2 Runner in de vaart | Schuttevaer.nl

Eerste Hartman m2 Runner in de vaart

Hartman Marine Group heeft de MV Oceanic in de vaart genomen, de eerste van de drie nieuwbouwschepen in de Hartman m2 Runner serie. Deze serie bestaat uit general cargo/zware ladingschepen met open top notatie.

Hartman M2 Runner Oceanic

‘De Oceanic (92,9 x 15, 2978 gt, 3500dwt) kan met dezelfde kosten tweemaal zoveel windmolen onderdelen vervoeren als andere 3000-tonners’, zegt directeur Johan Hartman van Hartman Marine Group. Omdat de Oceanic een smalle aan stuurboordzijde geplaatste opbouw heeft is extra dekruimte aan bakboord vrijgekomen. Door het weglaten van een coaming vormt het dek één egale oppervlakte van reling tot reling, wanneer de elf luiken gesloten zijn. Het dek is daardoor ruim tweeënhalf meter breder dan dat van schepen van vergelijkbaar formaat. Vanwege het hoge vrijboord heeft het schip een open top notatie en mag op zee met open luiken worden gevaren. Het schip is hierdoor ook geschikt voor projectladingen.
De Oceanic arriveerde in mei in Urk waar ze is afgebouwd door Hartman Marine Shipbuilding. Het schip zal voor rederij Global Seatrade, dat onderdeel is van de Hartman Marine Group, de offshore markt gaan bedienen.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer