Feederlines niet meer onder extra toezicht

Rederij Feederlines staat niet meer onder verscherpt toezicht van de Inspectie Leefomgeving & Transport (voormalig IVW). Dit verscherpt toezicht is per 1 januari opgeheven. Het heeft geduurd van medio 2009 tot aan dit jaar.

Het verscherpte toezicht werd ingesteld na een ongeval met een luikenwagen op de OCS Vlistdiep in Canada, waarbij volgens Raad voor de Scheepvaart en de Inspecteur van de Scheepvaart nogal wat mis bleek met de gevolgde procedures, zowel aan boord als op kantoor. Tijdens het verscherpt toezicht werden drie schepen aangehouden bij een portstate control, de Singeldiep in Rotterdam en twee schepen in het buitenland.
IVW deed hierover geen mededelingen, maar de rederij reageerde ‘open’. De rederij stuurde een aantal zeevarenden naar huis, ‘om eens goed na te denken over waarmee men bezig is geweest’. Na de nodige (niet technische) maatregelen mochten deze schepen kort daarna weer varen.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer

Feederlines niet meer onder extra toezicht | Schuttevaer.nl

Feederlines niet meer onder extra toezicht

Rederij Feederlines staat niet meer onder verscherpt toezicht van de Inspectie Leefomgeving & Transport (voormalig IVW). Dit verscherpt toezicht is per 1 januari opgeheven. Het heeft geduurd van medio 2009 tot aan dit jaar.

Het verscherpte toezicht werd ingesteld na een ongeval met een luikenwagen op de OCS Vlistdiep in Canada, waarbij volgens Raad voor de Scheepvaart en de Inspecteur van de Scheepvaart nogal wat mis bleek met de gevolgde procedures, zowel aan boord als op kantoor. Tijdens het verscherpt toezicht werden drie schepen aangehouden bij een portstate control, de Singeldiep in Rotterdam en twee schepen in het buitenland.
IVW deed hierover geen mededelingen, maar de rederij reageerde ‘open’. De rederij stuurde een aantal zeevarenden naar huis, ‘om eens goed na te denken over waarmee men bezig is geweest’. Na de nodige (niet technische) maatregelen mochten deze schepen kort daarna weer varen.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer