Schuttevaer

Zoet, Zout & Zakelijk
Schuttevaer Premium

Containerkraan in zee voor kust van IJmuiden

IJMUIDEN [update]

Tijdens een korte sleepreis van Amsterdam, over zee, naar Rotterdam is één van drie containerkranen van de zware-ladingponton H-332 getuimeld.

1 / 2
Ponton met 2 overgebleven kranen

Ponton met 2 overgebleven kranen

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Reacties (19)
  • a

    zelfs kraan 3 van 31 jaar oud wilde de rest van zijn leven niet in 010 doorbrengen

  • Ramshoorn

    ik zeg annex 13……..!!!!!!!, zo behoor je te sjorren

  • VRM marine

    kranen waren voor sloop verkocht, waren 40 jaar oud , er zal door de slingerkrachten wel een staaldraad van de boom gebroken zijn , daarna is de voledige kraan van dek gegaan ,valt mij nog mee dat er wat boven water uitsteekt,normaal zakt het als een kaartenhuis in elkaar!
    Weer wat te doen voor de berging!

  • mij

    De boot is gehuurd voor transport alleen. En is niet verandwoordelijk voor zeevasten van lading enzovoort.
    Als ze de sleep hadden verloren of of zoiets had dit de boot teverwijten kunne zijn.

    Maar buiten dat die Amsterdamse tering zooi moeten we hier toch nie

  • honda

    een 020 kraan naar een 010 haven dat gaat gewoon nooit goed komen zelf de natuur staat het niet toe.

  • Marcel R.

    Tjongejongejongejonge, hoort die kraan niet op de kant te staan ?!

  • pim

    En daar gaat je winstuikering….

  • Lauws

    Heb uit betrouwbare bron dat de klap naar beneden is gevallen tijdens de vaart en daarna heel de zooi van het dek is gevallen.
    De 2 overige kranen liggen nu bij Pier 5 afgemeerd.

  • ff nadenken…

    Is die kraan misschien bij het omgaan / te water raken / op de bodem terecht komen in elkaar gedrukt!? Die dingen wegen 1200 ton per stuk, je denkt toch niet dat die constructie tegen dat soort krachten opgewassen is…..?

  • Frank

    De kranen zien er redelijk vierkant uit en zouden 33 meter breed zijn. Ter plekke zou het 19 m diep zijn. Toch steekt er nauwelijks iets boven water uit. Waar zit de fout?

  • arjan

    ik heb het laden van die kranen gezien ps deze kranen zijn al langere tijd niet meer gebruikt (kleine 8-10 jaar denk ik zo) dus of ze nog gebruikt zouden worden daar heb ik mijn sterke twijfels bij of ze zouden naar het midden oosten moeten gaan daar kunnen ze alles gebruiken 🙂

  • Marthijn

    Laat dit soort klusjes in het vervolg gewoon door de specialisten uitvoeren, dan was het waarschijnlijk niet gebeurt. Er stond gister nog een stevige bries, de man met ervaring weet dat je dan niet met een bak geladen met constructie het ruime sop kiest! Ben wel zeer benieuwd wie de surveyer was van de verzekering!!!!

  • stephan

    dit kwam de ect wel erg goed uit was eigenaar en de kranen gingen naar de concurentie via tussen handel naar uniport.
    hm verdacht

  • j.klein

    Ik ben er vanaf het begin tot het eind bij geweest, dat ze verwijderd werden, nu dobbert er 1 in de N-zee

  • rob groot

    Ik ben blij dat ik binnen de pieren van die bak ben afgehaald! De loods op de sleepboot zal nu wel spijt hebben dat hij geen schone onderbroek had meegenomen!

  • kalender

    mooie foto voor op een kalender van muller

  • j

    oepsefloeps… cursusje zeevasten de volgende keer???

  • extra info

    Wat misschien goed om te weten is dat de RT Leader van Kotug uit Rotterdam alleen ingehuurd is voor dit transport en dat het transport zelf onder beheer van Muller uit Dordrecht valt.

  • bartje

    En de verzekering dekt de schade

  • Om te reageren op dit bericht moet u ingelogd zijn. Klik hier om in te loggen. Indien u nog geen account heeft kunt u zich hier registreren om te kunnen reageren op Schuttevaer.nl. Uw reacties worden altijd ondertekend met uw volledige persoonsnaam.

    Lees ook