Plan in de maak voor behoud van welzijnsorganisaties zeevarenden

De Rotterdamse zeemanshuizen en welzijnsorganisaties voor zeelieden in Rotterdam-Rijnmond gaan de handen ineen slaan om te overleven en gezamenlijk subsidies los te krijgen. Met name de zeemanshuizen hebben het financieel moeilijk sinds rijks- en overheidsbijdragen zijn stopgezet.

Nico Sannes

Afgelopen week zijn directies en vertegenwoordigers voor het eerst bijeengekomen in  het kantoor van de maritieme vakbond Nautilus NL in Rotterdam, waar namens de internationale vakbond ITF oud-vakbondsvoorzitter Ed Sarton de vergadering voorzat. Bedoeling is te komen tot een gezamenlijk platform met een toekomstvisie en plan van aanpak, niet voor de korte maar de lange termijn. Onder meer het Havenbedrijf Rotterdam heeft laten weten alleen op deze manier in overleg te willen treden met de betreffende stichtingen en organisaties.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer

Plan in de maak voor behoud van welzijnsorganisaties zeevarenden | Schuttevaer.nl

Plan in de maak voor behoud van welzijnsorganisaties zeevarenden

De Rotterdamse zeemanshuizen en welzijnsorganisaties voor zeelieden in Rotterdam-Rijnmond gaan de handen ineen slaan om te overleven en gezamenlijk subsidies los te krijgen. Met name de zeemanshuizen hebben het financieel moeilijk sinds rijks- en overheidsbijdragen zijn stopgezet.

Nico Sannes

Afgelopen week zijn directies en vertegenwoordigers voor het eerst bijeengekomen in  het kantoor van de maritieme vakbond Nautilus NL in Rotterdam, waar namens de internationale vakbond ITF oud-vakbondsvoorzitter Ed Sarton de vergadering voorzat. Bedoeling is te komen tot een gezamenlijk platform met een toekomstvisie en plan van aanpak, niet voor de korte maar de lange termijn. Onder meer het Havenbedrijf Rotterdam heeft laten weten alleen op deze manier in overleg te willen treden met de betreffende stichtingen en organisaties.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer