Twee nieuwe trawlers voor Parlevliet & Van der Plas

In korte tijd zijn twee nieuwe witvistrawlers in de vaart gekomen voor buitenlandse visserijbedrijven waarin Parlevliet & Van der Plas uit Valkenburg participeert.

Twee nieuwe trawlers voor Parlevliet & Van der Plas

De Noorse werf Kleven’s Myklebust Verft AS uit Ulsteinvik leverde in juni de trawler H-7 Kirkella op aan UK Fisheries, een Britse onderneming waarin Parlevliet & Van der Plas en de IJslandse visserijonderneming Samherji elk voor 50% participeren. Een maand eerder leverde de Noorse werf de SM- 934107 Emeraude op aan de Franse visserijondernemingen Euronor in Boulogne-sur-Mer en Compagnie des Pêches in Saint-Malo, een joint venture waarin Parlevliet & Van der Plas participeert. Beide 80 meter lange schepen zijn identiek en een ontwerp van Rolls-Royce. De schepen zijn uitgerust met een Bergen Diesel hoofdmotor van 3600 kW. De Katwijkse onderneming Afak Techniek is verantwoordelijk voor een deel van de vangstverwerkingsinstallatie.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer

Twee nieuwe trawlers voor Parlevliet & Van der Plas | Schuttevaer.nl

Twee nieuwe trawlers voor Parlevliet & Van der Plas

In korte tijd zijn twee nieuwe witvistrawlers in de vaart gekomen voor buitenlandse visserijbedrijven waarin Parlevliet & Van der Plas uit Valkenburg participeert.

Twee nieuwe trawlers voor Parlevliet & Van der Plas

De Noorse werf Kleven’s Myklebust Verft AS uit Ulsteinvik leverde in juni de trawler H-7 Kirkella op aan UK Fisheries, een Britse onderneming waarin Parlevliet & Van der Plas en de IJslandse visserijonderneming Samherji elk voor 50% participeren. Een maand eerder leverde de Noorse werf de SM- 934107 Emeraude op aan de Franse visserijondernemingen Euronor in Boulogne-sur-Mer en Compagnie des Pêches in Saint-Malo, een joint venture waarin Parlevliet & Van der Plas participeert. Beide 80 meter lange schepen zijn identiek en een ontwerp van Rolls-Royce. De schepen zijn uitgerust met een Bergen Diesel hoofdmotor van 3600 kW. De Katwijkse onderneming Afak Techniek is verantwoordelijk voor een deel van de vangstverwerkingsinstallatie.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer