Van der Ploeg verkoopt garnalenkotters

Matthijs van der Ploeg van de Rousant uit Lauwerzijl heeft zijn Duitse garnalenkotter CUX-11 Marie verkocht aan Patrick van Dijk uit het Friese Morra.

Van der Ploeg verkoopt garnalenkotters

De garnalenkotter blijft onder Duitse vlag aanvoeren bij de Rousant. De bijna 18 meter lange garnalenkotter kwam in 1968 in de vaart als SC-52 Sabine, na te zijn gebouwd door Schiffswerft Schlömer in het Duitse Leer. Sindsdien kende ze verschillende eigenaren en heeft het schip meerdere visserijlettertekens op de boeg gehad, waaronder DIT-2, OLD-50 en SU-11. Van der Ploeg heeft ook zijn laatste Nederlandse garnalenkotter ZK- 67 Dorus van de hand gedaan. Nieuwe eigenaar is de Duitse Matthias Ruhr die de 18 meter lange garnalenkotter uit 1959 in de vaart heeft gebracht als FED-10 Ostwind. De ZK-67 lag al geruime tijd in Zoutkamp voor de kant nadat het in het voorjaar van 2016 was gezonken in het droogdok van Lauwersoog, waardoor het achterschip onder water kwam te staan. Van der Ploeg heeft door de eigen machinefabriek de machinekamer laten vernieuwen. (BP)

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer

Van der Ploeg verkoopt garnalenkotters | Schuttevaer.nl

Van der Ploeg verkoopt garnalenkotters

Matthijs van der Ploeg van de Rousant uit Lauwerzijl heeft zijn Duitse garnalenkotter CUX-11 Marie verkocht aan Patrick van Dijk uit het Friese Morra.

Van der Ploeg verkoopt garnalenkotters

De garnalenkotter blijft onder Duitse vlag aanvoeren bij de Rousant. De bijna 18 meter lange garnalenkotter kwam in 1968 in de vaart als SC-52 Sabine, na te zijn gebouwd door Schiffswerft Schlömer in het Duitse Leer. Sindsdien kende ze verschillende eigenaren en heeft het schip meerdere visserijlettertekens op de boeg gehad, waaronder DIT-2, OLD-50 en SU-11. Van der Ploeg heeft ook zijn laatste Nederlandse garnalenkotter ZK- 67 Dorus van de hand gedaan. Nieuwe eigenaar is de Duitse Matthias Ruhr die de 18 meter lange garnalenkotter uit 1959 in de vaart heeft gebracht als FED-10 Ostwind. De ZK-67 lag al geruime tijd in Zoutkamp voor de kant nadat het in het voorjaar van 2016 was gezonken in het droogdok van Lauwersoog, waardoor het achterschip onder water kwam te staan. Van der Ploeg heeft door de eigen machinefabriek de machinekamer laten vernieuwen. (BP)

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer