Dadas koopt vierde en vijfde kotter

Zeevisgroothandel Dadas brengt in korte tijd een vierde grote boomkorkotter in de vaart. Daarvoor is de voormalige UK-167 Deo Juvante aangekocht. Ook een vijfde ex-boomkorkotter werd verworven. Niet voor de visserij, maar voor de onderdelen die zullen worden geplaatst op de ex UK-167.

Dadas koopt vierde en vijfde kotter

Door Bram Pronk
De laatste Nederlandse eigenaar, Zeevisserijbedrijf  Kramer uit Urk, verkocht de UK-167 Deo Juvante vanwege slechte bedrijfsresultaten in 2012 aan de Russische Moran Maritime Group. Die wilde de kotter onder de vlag van de Cook Eilanden inzetten in de Golf van Aden in de strijd tegen zeepiraten. Daar is uiteindelijk weinig van terechtgekomen. De kotter verdaagde al snel voor de kant. Momenteel ligt het schip, waarop door schuldeisers beslag is gelegd, in de Bulgaarse havenstad Varna. Zodra het beslag is opgeheven gaat de kotter naar een scheepswerf in Turkije, waar ze visklaar wordt gemaakt.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer

Dadas koopt vierde en vijfde kotter | Schuttevaer.nl

Dadas koopt vierde en vijfde kotter

Zeevisgroothandel Dadas brengt in korte tijd een vierde grote boomkorkotter in de vaart. Daarvoor is de voormalige UK-167 Deo Juvante aangekocht. Ook een vijfde ex-boomkorkotter werd verworven. Niet voor de visserij, maar voor de onderdelen die zullen worden geplaatst op de ex UK-167.

Dadas koopt vierde en vijfde kotter

Door Bram Pronk
De laatste Nederlandse eigenaar, Zeevisserijbedrijf  Kramer uit Urk, verkocht de UK-167 Deo Juvante vanwege slechte bedrijfsresultaten in 2012 aan de Russische Moran Maritime Group. Die wilde de kotter onder de vlag van de Cook Eilanden inzetten in de Golf van Aden in de strijd tegen zeepiraten. Daar is uiteindelijk weinig van terechtgekomen. De kotter verdaagde al snel voor de kant. Momenteel ligt het schip, waarop door schuldeisers beslag is gelegd, in de Bulgaarse havenstad Varna. Zodra het beslag is opgeheven gaat de kotter naar een scheepswerf in Turkije, waar ze visklaar wordt gemaakt.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer