Grootste kotter Urk verlaat visserij

Zeevisserijmaatschappij Kramer op Urk heeft zijn grote boomkorkotter UK-167 Deo Juvante verkocht. De bijna 44 meter lange en 527 gt metende kotter was de grootste boomkorkotter van Urk en behoorde tevens tot de grootste eenheden van de Nederlandse kottervloot.

Grootste kotter Urk verlaat visserij

De UK-167 was een traditionele boomkorkotter, waarmee het tot een categorie schepen behoorde die het moeilijk heeft vanwege de hoge gasolieprijs.  Zeevisserijmaatschappij Kramer was sinds 1994 eigenaar van de in 1988 als UK-366 Deo Juvante  gebouwde kotter. De toenmalige scheepswerf Hoogenraad & Kuyt in Scheveningen bouwde het vissersschip in opdracht van Rederij Korf uit Urk. Het casco kwam evenwel van Scheepswerf Barkmeijer Stroobos in Stroobos. De tewaterlating had plaats in oktober 1987, waarna het casco naar Scheveningen werd versleept voor de afbouw. In februari 1988 had de overdracht plaats aan Rederij Korf.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer

Grootste kotter Urk verlaat visserij | Schuttevaer.nl

Grootste kotter Urk verlaat visserij

Zeevisserijmaatschappij Kramer op Urk heeft zijn grote boomkorkotter UK-167 Deo Juvante verkocht. De bijna 44 meter lange en 527 gt metende kotter was de grootste boomkorkotter van Urk en behoorde tevens tot de grootste eenheden van de Nederlandse kottervloot.

Grootste kotter Urk verlaat visserij

De UK-167 was een traditionele boomkorkotter, waarmee het tot een categorie schepen behoorde die het moeilijk heeft vanwege de hoge gasolieprijs.  Zeevisserijmaatschappij Kramer was sinds 1994 eigenaar van de in 1988 als UK-366 Deo Juvante  gebouwde kotter. De toenmalige scheepswerf Hoogenraad & Kuyt in Scheveningen bouwde het vissersschip in opdracht van Rederij Korf uit Urk. Het casco kwam evenwel van Scheepswerf Barkmeijer Stroobos in Stroobos. De tewaterlating had plaats in oktober 1987, waarna het casco naar Scheveningen werd versleept voor de afbouw. In februari 1988 had de overdracht plaats aan Rederij Korf.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer