Zeevrachtenmarkt: Capesizers verliezen elke reis geld

De markt voor de capesizers is verder verslechterd. Op de route Australië-China daalde het ladingaanbod tot het laagste niveau sinds begin 2014. De gemiddelde charterhuur daalde tot rond $ 3700 per dag. Dat is niet voldoende om de operationele kosten te dekken.

Star Bulk Carriers was van plan om vier capesizers van ER Capital Holdings over te nemen, maar ziet hiervan af, gezien de dramatische ontwikkelingen. Voor de kleinere bulkschepen is de markt minder slecht, maar zeker niet goed. Er wordt gesnakt naar een oplossing voor de handelsoorlog VS-China.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer

Zeevrachtenmarkt: Capesizers verliezen elke reis geld | Schuttevaer.nl

Zeevrachtenmarkt: Capesizers verliezen elke reis geld

De markt voor de capesizers is verder verslechterd. Op de route Australië-China daalde het ladingaanbod tot het laagste niveau sinds begin 2014. De gemiddelde charterhuur daalde tot rond $ 3700 per dag. Dat is niet voldoende om de operationele kosten te dekken.

Star Bulk Carriers was van plan om vier capesizers van ER Capital Holdings over te nemen, maar ziet hiervan af, gezien de dramatische ontwikkelingen. Voor de kleinere bulkschepen is de markt minder slecht, maar zeker niet goed. Er wordt gesnakt naar een oplossing voor de handelsoorlog VS-China.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer