Frans ladingvolume stabiel ondanks droogteproblemen

Het Franse vervoer over water is in 2018 min of meer stabiel gebleven, ondanks extreem hoogwater in het voorjaar en een uitzonderlijk droge zomer. Vaarwegbeheerder Voies Navigables de France (VNF) registreerde met 51,7 miljoen ton lading een daling van 1,7% ten opzichte van 2017. In tonkilometers nam het transport per binnenvaartschip met een 0,5% af, tot 6,7 miljard tonkilometer.

Frans ladingvolume stabiel ondanks droogteproblemen

Het binnenlandse vervoer over water nam met 5,2% in tonnen toe tot 27,9 miljoen ton, en met 5,9% in afstand tot 4,2 miljard tonkilometer. De groei heeft zich met name voorgedaan op de Rhône en Saône (+7,8%, 5,6 miljoen ton) en in het Seine-Oisebekken (+3,8%, 21,5 miljoen ton). Het internationale vervoer registreerde een flinke daling, vooral in het door laagwater getroffen Rijnbekken (-17,9%, 10,7 miljoen ton) en op de Moezel (-4,9%, 5,6 miljoen ton).

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer

Frans ladingvolume stabiel ondanks droogteproblemen | Schuttevaer.nl

Frans ladingvolume stabiel ondanks droogteproblemen

Het Franse vervoer over water is in 2018 min of meer stabiel gebleven, ondanks extreem hoogwater in het voorjaar en een uitzonderlijk droge zomer. Vaarwegbeheerder Voies Navigables de France (VNF) registreerde met 51,7 miljoen ton lading een daling van 1,7% ten opzichte van 2017. In tonkilometers nam het transport per binnenvaartschip met een 0,5% af, tot 6,7 miljard tonkilometer.

Frans ladingvolume stabiel ondanks droogteproblemen

Het binnenlandse vervoer over water nam met 5,2% in tonnen toe tot 27,9 miljoen ton, en met 5,9% in afstand tot 4,2 miljard tonkilometer. De groei heeft zich met name voorgedaan op de Rhône en Saône (+7,8%, 5,6 miljoen ton) en in het Seine-Oisebekken (+3,8%, 21,5 miljoen ton). Het internationale vervoer registreerde een flinke daling, vooral in het door laagwater getroffen Rijnbekken (-17,9%, 10,7 miljoen ton) en op de Moezel (-4,9%, 5,6 miljoen ton).

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer