Tweede leven voor lijndienst Oostende-Ramsgate

Dover ontvangt nu al 120 ferry’s per dag en is daarmee veruit de drukste ferryhaven van Europa. Daardoor ontstaat in de kusthaven aan het Kanaal soms congestie en worden immigratie en douane overstelpt. Met Ramsgate als mogelijke uitwijkhaven komt ook Oostende weer in beeld.

Het persagentschap Bloomberg ziet de congestie in Dover niet verbeteren. Integendeel, want als volgend jaar de Brexit effectief een feit zou worden, kan dat resulteren in nog meer congestie met lange wachttijden voor vrachtwagens als gevolg van meer uitgebreide en tijdrovende douaneformaliteiten.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer

Tweede leven voor lijndienst Oostende-Ramsgate | Schuttevaer.nl

Tweede leven voor lijndienst Oostende-Ramsgate

Dover ontvangt nu al 120 ferry’s per dag en is daarmee veruit de drukste ferryhaven van Europa. Daardoor ontstaat in de kusthaven aan het Kanaal soms congestie en worden immigratie en douane overstelpt. Met Ramsgate als mogelijke uitwijkhaven komt ook Oostende weer in beeld.

Het persagentschap Bloomberg ziet de congestie in Dover niet verbeteren. Integendeel, want als volgend jaar de Brexit effectief een feit zou worden, kan dat resulteren in nog meer congestie met lange wachttijden voor vrachtwagens als gevolg van meer uitgebreide en tijdrovende douaneformaliteiten.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer