Aan de Reis: Dure gasolie drukt rendement

De vrachtprijzen blijven laag. In combinatie met de dure gasolie maakt dat rendabel ondernemen moeilijk. Niet alleen in de zeehavens is het slecht, ook in Noord-Duitsland kan weinig worden verdiend. Op de Moezel is het volgens sommigen iets beter dan opvarig, maar anderen klagen over het schrale aanbod en lange losdatums voor werk vanaf de Moezel.

Kunstmest ging van Antwerpen naar Farciennes voor 4,50 euro per ton en van Sluiskil naar Papenburg voor 8,25 euro per ton. Van Rotterdam naar Straatsburg werd 10 euro per ton betaald. Coils gingen van Gent naar Antwerpen voor 2,75 euro per ton. Soja ging van Amsterdam naar Neuss voor 6,80 euro per ton.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer

Aan de Reis: Dure gasolie drukt rendement | Schuttevaer.nl

Aan de Reis: Dure gasolie drukt rendement

De vrachtprijzen blijven laag. In combinatie met de dure gasolie maakt dat rendabel ondernemen moeilijk. Niet alleen in de zeehavens is het slecht, ook in Noord-Duitsland kan weinig worden verdiend. Op de Moezel is het volgens sommigen iets beter dan opvarig, maar anderen klagen over het schrale aanbod en lange losdatums voor werk vanaf de Moezel.

Kunstmest ging van Antwerpen naar Farciennes voor 4,50 euro per ton en van Sluiskil naar Papenburg voor 8,25 euro per ton. Van Rotterdam naar Straatsburg werd 10 euro per ton betaald. Coils gingen van Gent naar Antwerpen voor 2,75 euro per ton. Soja ging van Amsterdam naar Neuss voor 6,80 euro per ton.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer