Zeevrachtenmarkt: Importheffingen VS gevaarlijk

Het leek erop dat 2018 voor de droge-bulkschepen beter zou worden dan 2017. Het is moeilijk in te schatten of de Amerikaanse maatregelen tegen vooral China nog van tafel gaan. Zo niet dan kan de scheepvaart in zijn geheel in problemen komen.

De positieve verwachtingen waren vooral gebaseerd op het feit dat er dit jaar minder nieuwe bulkschepen in de vaart komen. Analisten verwachten voor de capesizers een inkomen van rond $ 18.500 per dag, voor de panamaxen rond $ 12.400, voor de supramaxen rond $ 11.700 en voor de handysizers rond $ 9400.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer

Zeevrachtenmarkt: Importheffingen VS gevaarlijk | Schuttevaer.nl

Zeevrachtenmarkt: Importheffingen VS gevaarlijk

Het leek erop dat 2018 voor de droge-bulkschepen beter zou worden dan 2017. Het is moeilijk in te schatten of de Amerikaanse maatregelen tegen vooral China nog van tafel gaan. Zo niet dan kan de scheepvaart in zijn geheel in problemen komen.

De positieve verwachtingen waren vooral gebaseerd op het feit dat er dit jaar minder nieuwe bulkschepen in de vaart komen. Analisten verwachten voor de capesizers een inkomen van rond $ 18.500 per dag, voor de panamaxen rond $ 12.400, voor de supramaxen rond $ 11.700 en voor de handysizers rond $ 9400.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer